Elkezdődött a Design Központ kivitelezése az egykori Erzsébet téri buszpályaudvaron

Hosszabb, elbizonytalanító szünet után az év elején elkezdődött Nyíri István 1949-ben megépült egykori MÁVAUT-buszpályaudvarának felújítása és átalakítása a Design Központ céljára.

Hosszabb, elbizonytalanító szünet után az év elején elkezdődött Nyíri István 1949-ben megépült egykori MÁVAUT-buszpályaudvarának felújítása és átalakítása a Design Központ céljára. A 2005-ben kiírt pályázat nyertes terve , Golda János és Madzin Attila (Teampannon) munkája alapján kezdték meg az A épület felújítását, a kisebbik (B) épület belsejét viszont csak később alakítják ki, az üzemeltető kiválasztását követően. Ebben az épületben étterem, kávézó és különtermek kapnak helyet. A késedelem és a program kettébontásának oka, hogy a kivitelezéshez szükséges teljes összeget a pályázók egyike sem tudta biztosítani (végül az év elején, a harmadik pályázati forduló végére a Hérosz kapta meg a megbízást).
Az átadás 2006. március 30-án lesz.

Új városrész születik Újbudán, a Madárhegyen

Index, 2006. január 6. 15:16

Az évtizedek óta beépítésre kijelölt, Gazdagréttől délnyugatra fekvő domboldalon a most megindult közművesítés nyomán új utcákat jelöltek ki, amelynek elnevezéséről legutóbbi ülésén döntött Újbuda képviselő testülete. A Madárhegyen 14 új utca kapott nevet. Így Újbudán, a XI. kerületben az alábbi új utcákkal találkozhatunk: Repcsény utca, Pacsirtafű utca, Facsemete utca, Lucerna köz, Medvetalp utca, Zsázsa utca, Keltike lejtő, Zabfu utca, Cickafark utca, Deáki utca, Üröm utca, Bakfű utca, Királyleányka utca és Keserűfű utca. A Madárhegyen a XI. kerületi önkormányzat a Futurel ingatlanfejlesztő céggel közösen épít fel egy új városrészt. Elsősorban lakóházak létesítésére készül a beruházó. A Fővárosi Közgyűlés döntése nyomán a XI. és XII. kerület határán lévő Farkasréti tér neve is megváltozott, a tér ezentúl Márton Áron nevét viseli.

Különös jelek Budapesten – Autóssétány, bringasztráda, csövek a Duna felett

Egy gyalogoshíd terve nyerte a Szeretem Budapestet Mozgalom és a Budapesti Építész Kamara pályázatát. A győztes pályamunkákat szerdán mutatták be a közönségnek. A három, sodronyszerűen egymásba fonódó csövet mintázó gyalogos- és kerékpáros hidat a 4D Építész Stúdió négy fiatal építésze tervezte.

A Vigadó teret és a Várkert Bazárt összekötő, futurisztikus híd tervének mottója: „Álmodj nagyot, (kis)ember!” A hídszerkezetet lényegében három, négy méter átmérőjű cső alkotja. Ebből egy a gyalogosok számára az alsó rakpartokat kötné össze, a felső rakpartokat összekötő csövek egyikét gyalogosok, a másikat kerékpárosok használhatnák. Tovább…

Néhány tény a Tabán területén történő beruházásról

Budapest belső területein a zöld területek aránya a huszadrésze az optimálisnak, de az EU által előírt minimum felét sem éri el. Budapesten három városligetnyi zöld területet betonoztak le az utóbbi tíz évben.
Ezt az 1998-ban szándékosan felhígított Favédelmi Rendelet tette lehetővé, mely sokkal inkább a befektetőket védi, mitsem a fákat. Nem csupán természeti szempontból fontosak a fák: egy ötven éves tölgyfa hatszáz ember oxigénszükségletét biztosítja.

Tavaly az I. kerület képviselői megszavazták a Rác Fürdő kibővítését egy négyszintes luxusszállodával, ami a Tabán egy részének beépítésével jár majd. Az új épületet a Kempinski szállodalánc fogja üzemeltetni. Tovább…

Pénzeső utakra, aluljárókra a választási évben

Jövőre nem takarékoskodnak a felújításokkal
MNO – Cs. G., 2005. szeptember 6.

Egymilliárd forintot fordítanak a 2006-os – nem mellesleg a választás évére szóló – budapesti költségvetésben a legfontosabb aluljárók megtisztítására. Demszky Gábor főpolgármester a Boráros téri, egy hónap alatt rendbe hozott aluljáró átadásánál jelentette be, hogy jövőre is kiemelt figyelmet és pénzt fordítanak az aluljárókra. A bejelentés azonban még meglehetősen korai: a budapesti büdzsét a városatyák általában csak az év elején fogadják el – az ideit például februárban hagyták jóvá -, az azt alapvetően meghatározó állami költségvetés összeállítása is éppen csak megkezdődött. Tovább…

Dunagyöngye – rozsdamentesítése

Budapesti városátszabászat – Rozsdamentesítés
HVG (2005-06-09)
A budapesti városatyák a Podmaniczky-terv keretében az elhagyott városi iparterületek újrahasznosításán is szorgoskodnak. Egy civil mozgalom pedig városfejlesztési ötletpályázatot hirdetett, nem utolsósorban ugyancsak ilyen “rozsdamentesítésekre”.

Az óbudai gázgyár.© Marton Szilvia
Múzeumnegyed vagy a számítógépbizniszben utazó cégek exkluzív főhadiszállása, netán feltörekvő művészek tanyája, esetleg kiállítási és konferencia-központ. Ilyen és ehhez hasonló lehetőségek vetődtek fel, amikor arról esett szó, hogy mi legyen az óbudai gázgyárral, amelynek használaton kívüli épületegyüttese ott búslakodik a budai alsó rakpart északi végén, az óbuda-békásmegyeri paneldzsungel rejtette aquincumi romok és a Római-part közé beékelődve. A főváros vezetői valamit mindenképp kezdeni akarnak a 32 hektáros területtel, valamint a rajta álló három klinkertéglás irodaépületből, két, egyenként ezer négyzetméteres csarnokból, egy víz- és három gázkészítő toronyból álló, immár műemléki oltalom alá is helyezett komplexummal. Tovább…

Újra vonzóvá tennék a Belvárost

Világgazdaság, 2005. június 6.

Visszaadná az elnéptelenedő belváros rangját, és boltok százaival népesítené a belső területeket a Főváros új kereskedelmi koncepciója. A cél érdekében a városszéli zöldmezős kereskedelmi beruházások korlátozását, a belvárosi járműforgalom csökkentését is javasolják.

Budapest belvárosában még legalább harmincezer négyzetméternyi kiskereskedelmi terület megteremtését, továbbá a városszéli, zöldmezős beruházások korlátozását javasolja a Főváros kereskedelemfejlesztési stratégiájának tervezete. Szerepel a legfontosabb javaslatok között a tradicionális belváros újraélesztése, a kereskedelmi kínálat kiépítése a nagyobb közlekedési csomópontok mentén, valamint fővárosi, esetleg kerületi menedzserek kinevezése a kereskedelem fejlesztése érdekében. Tovább…

Gyorsan lelakta a város a Király utcát

Népszabadság Bárkay Tamás 2005. május 17.

Négy hónap telt el az átépített és a főpolgármester által a “városrehabilitáció modellértékű példájának” titulált Király utca átadása óta, de már felújításra szorul.

Négy hónap sem telt el, és máris csúnyán le van lakva a Király utca felújított szakasza. A Nagymező utca és a Károly körút közti részen oszlásnak indult a burkolat, a virágágyásokba gondos kezekkel elhintett kéregzúzalékot szemét és kutyaszar borítja, a növények agonizálnak, a csillapított forgalom a gyakorlatban egyetlen nagy, összefüggő dugó. Tovább…

Bojár Iván András: Budapest, a kreatív város – a lehetőségek kapujában

Bojár Iván András: Budapest, a kreatív város

Az anyagot elolvashatjátok ITT.

Megkezdődött a Károly körúti bazársor bontása

MTI: 2005. február 18., péntek

Park, újabb üzletek, mélygarázs, illetve később egy pályázatnyertes épület lesz a Károly körút városházi oldalán álló bazársor helyén.

Várhatóan már tavasszal lebontják a főpolgármesteri hivatal Károly körúti oldalát csúfító bazársort, amelynek helyén mindaddig zöld terület lesz, míg az úgynevezett Városháza-projekt részeként meg nem kezdődik a térség fejlesztése, beépítése.

Demszky Gábor pénteken azon a háttérbeszélgetésen, amelyen részben városfejlesztéssel foglalkozó új helyettesének, Ikvai Szabó Imrének a feladatkörét ismertette, bejelentette, a bazársorral kapcsolatban néhány órával korábban jutott egyetértésre az V. kerület polgármesterével. Mivel a városháza műemlék, ezért a bontási engedélyt a Műemlékvédelmi Hivatal adja ki. Tovább…