Meghívó a Nagykörúti Falfirka-mentesítésre

Kedves Barátunk!

Szeretettel meghívjuk Önt és minden barátját, ismerősét a 2008. szeptember 19-én megrendezésre kerülő nagyszabású Falfirka-mentesítési Napunkra a Nagykörútra.

Célunk az érdemi munka elvégzése, vagyis a rendkívül szennyezett pesti és budai belváros főútja, a Nagykörút – budai körút térségének falfirka-mentesítése. Szeretnénk kommunikációnkkal cselekvésre ösztönözni a lakosságot, üzlettulajdonosokat, a közvéleményt. Rendőrségi aktivitással és falfirka-eltávolító rendszer kiépítésével megvédjük a letisztított felületeket. A program sikere lévén pozitív élménnyel erősítjük a tényt, hogy Budapest lakói csak addig áldozatai egy negatív tendenciának, amíg a közös gondok megoldására össze nem fognak. Tovább…

Nagykörúti kirakatverseny 2008

A Nagykörúti Kirakatverseny a “Le a falfirkával” körúti falfirka-mentesítő program kísérő rendezvénye. A verseny keretén belül minden körúti kirakat elbírálás alá esik, pályázási jelentkezés nélkül. A Nagykörúti Kirakatverseny 2008 részben rendhagyó jellegű, mivel csak a Nagykörutat érinti, részben megújítani kívánja a sok évvel ezelőtti kirakatverseny hagyományát. A kirakatokat szakmai zsűri értékeli.

A kirakatverseny céljai

– buzdító hatással lenni – főként a hiányossággal rendelkező – üzletek portáljainak rendezésére,
– motiválni a kirakatok és környezetük megújulását, szépítését,
– a kirakatok, portálok és kirakatrendezők megmérettetése,
– a vásárlók, érdeklődők körútra csalogatása,
– a környezeti kultúra iránti igény felkeltése és támogatása.

Tovább…

Le a falfirkákkal – Nagykörúti falfirka-mentesítési kampány

A falfirka-szennyezettség jelenlegi helyzete

– Budapest belső kerületeinek főútvonalain a tag-fertőzöttség helyenként eléri a 100%-ot;
– Budapest a firkálók Kánaánja;
– A firkálók kiszűrése nem jelent meg hangsúlyos elvárásként a Közterület-felügyelettel vagy a Rendőrséggel szemben;
– Az ingatlantulajdonok passzívak, nem tesznek bejelentést, nem tisztítják a homlokzatot, a firkák évekig, évtizedekig láthatóak;
– Az alacsony kockázat és a hosszú idejű láthatóság ösztönzően hat a szubkultúrára, ez tovább rontja a helyzetet.

Tovább…

Nagykörút: Tenni kell valamit

Meggyőződésünk, hogy a Nagykörút “rendben tartása” az egész városra kihatással lenne! A Combino új megállói igazi kezdetet jelenthetnek ebben a munkában. Itt volt a legtöbb illegális plakát. Egy vadplakátozó, aki valamit is adott magára, az itt biztos plakátolt(atott)! Aki graffitisnek és igazi tag-esnek mondja magát, az itt firkálgat!

VAGYIS ITT KELL ELŐSZÖR VÁLTOZÁST, FORDULATOT FELMUTATNI! El is indult! Az FKF kiemelt területeken történő új takarítási programjának egyik helyszíne. Első lépésben a következőt kellene tenni még egy programban, mely megoldható és könnyen le is szervezhető: Tovább…

A jövő héten Budapestre érkezik az első óriáshernyó

MTI, 2006. március 7.

A bécsi szerelőüzemben már összerakták az ötven méter hosszú villamost, amelyből negyven érkezik az idén Budapestre. A 4-6-os vonalán új kocsik közelekdhetnek.

A tervezettnél egy héttel korábban, már a jövő hét elején Budapestre érkezik a Nagykörútra vásárolt 40 Siemens Combino villamos első szerelvénye, jelentette be a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A bécsi szerelő üzemben jövõ hétfőn rakják vasútra az elsõ szerelvényt, ami kedden érkezik a Ferencvárosi pályaudvarra, ahonnan kocsiszínbe szállítják.

A világszerte újdonságnak számító több mint 50 méter hosszú szerelvényt április elején egy közterületen mutatják be a budapestieknek. Az ezt követő hatezer kilométeres próbaüzem után a jármű megkapja a hatósági engedélyeket. Ennek birtokában már a nyáron forgalomba állítják az új villamost, amit év végéig még 19 követ. A többi 20 jármű a jövő év elején érkezik – tette hozzá a főpolgármester-helyettes.

A 4-es, 6-os vonalán

Vajda Pál tájékoztatása szerint rövidesen megkezdik a nagykörúti megállók akadálymentesítését, hogy az új villamosokat a babakocsival és a kerekes székkel közlekedők is használni tudják. A fővárosi önkormányzat
szakbizottsága szerdán választ azokból a látványtervekből, amelyeket a BKV nyújtott be a nagykörúti megállókat az aluljárókkal összekötő lépcsők fölé tervezett előtetőre. Vajda Pál elmondta még, hogy az infrastrukturális fejlesztésekkel, az akadálymentesítésekkel és a remíz-átépítésekkel együtt mintegy 41 milliárd forint lesz a villamos-beszerzési projekt.