A BKV buszok színei

A SzeBu a buszok színeivel kapcsolatban a következő véleményt osztja meg:

A BKV színeit, karakterét, megjelenését hogyan kellene egymáshoz, a városhoz és az arculathoz alakítani?

Budapestnek van egy 1000 oldalas, a város cégeire testreszabott arculati kézikönyve és abban a megjelenést, a színeket és formákat, betűket egymáshoz alakították, szakmailag összeállították. A közgyűlés, a város vezetése elfogadta, ezért az abban foglaltak közül valamit egymagában kiemelni és módosítani, azt a város arculatának meghatározó szempontjaihoz történő alakítása nélkül egyáltalán nem szerencsés. Az arra hivatott Városarculati Tanácsnok segítségével a város arculatáért felelős plénum – most a Fővárosi Közgyűlés – lenne hivatott elsősorban ilyen kérdésekben dönteni.

Milyenek legyenek a BKV színei?

Milyenek legyenek a BKV színei?

 

„Milyen legyen (lesz) Budapest?”

2011. február 17-én, a Baross Gábor Társaság “Milyen legyen (lesz) Budapest” című rendezvényén Tarlós István főpolgármester többek között arról beszélt, hogy alapvető fontosságú a főváros közigazgatási reformja, ez ugyanis Budapest megmaradásának és fejlődésének egyik legfontosabb záloga. A főpolgármester beszélt arról is, hogy kormányzati segítség nélkül még idén összedől a BKV, a távhő hatósági árassá tételével pedig azonnal összeomlana a Főtáv. Finta József szerint pedig Budapestet kis ráfordítással zöld várossá lehetne alakítani.

Tarlós István a Baross Gábor Társaság "Milyen legyen (lesz) Budapest?" című rendezvényén

Tovább…

Vadplakátok pusztítják Budapestet

Hiába a védekezésre költött több száz millió, az elmúlt egy hónap alatt újra elcsúfult a belváros. A Figyelőnet egy olvasója hosszú és szomorú levélben ecsetelte a Budapest legforgalmasabb pontjain uralkodó, szerinte elkeserítő állapotokat. Illegális vadplakátok egymás-hegyén hátán, ízléstelen graffitik és szemét, amellyel még azelőtt szembesülnek például az EU-diplomaták, hogy a Parlament sziluettjét meglátták volna. A helyzet ráadásul láthatóan romlik. A Figyelőnet Felkereste a levélben említett helyszíneket – a Keleti pályaudvart és környékét – hogy dokumentálja, mi a helyzet valójában, az eredménnyel pedig megkeresték a Szeretem Budapest Mozgalmat is. Összehasonlítós játék képekkel és szöveggel.

A Keleti pályaudvar környéke tele van vadplakátokkal

Tovább…

Újabb hannoveri villamosok jönnek Pestre?

Index, 2006. február 20., 15:07

Újabb hannoveri villamosok érkezhetnének Budapestre, miután az InfoRádió szerint nem éri meg felújítani a Nagykörúton most közlekedõ Ganz-gyártmányokat.

Újabb hannoveri villamosok érkezhetnek Budapestre. A fővárosi szakbizottság ülésén felmerült, hogy a nagykörúton járó Ganz csuklósvillamosok felújítására elkülönített 3 milliárd forintból inkább további használt hannoveri villamosokat kellene vásárolni, adta hírül az InfoRádió. Húsz-huszonöt további hannoveri villamost vásárolhat a BKV. Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának az elnöke elmondta, hogy a BKV járműfelújítási keretérõl tárgyalva derült ki, hogy érdemesebb a Budapesten már bevált hannoveri villamosokból vásárolni, mint a nagykörúton járó Ganz csuklósvillamosokat felújítani.

Lakos Imre hozzátette, hogy a BKV idén 3 milliárd forintot szán főleg a Ganz csuklósvillamosok felújítására. Mivel szakmai vélemények szerint egy hannoveri villamos ára közel megegyezik egy Ganz-villamos felújításának költségével, érdemesebb inkább arra költeni a pénzt, mert a hannoveri villamosok használtan is korszerűbbek, mint a felújított Ganz-villamosok. A vásárlásról egy hónapon belül megszülethet a döntés. Ha a BKV a használt német villamosok mellett dönt, akkor azok várhatóan a tavasszal amúgy is leselejtezendő hatvanéves UV-villamosok helyére érkezhetnek például a 47-es vagy a 49-es vonalára. Az eredeti tervek szerint a Nagykörúton közlekedő villamosok ezekre a vonalakra kerülhettek volna a felújítás után. A fővárosi önkormányzat 2001-2002-ben vásárolt összesen 76 hannoveri villamost. A járművek mintegy 7 milliárd forintba kerültek akkor Budapestnek.