A BKV buszok színei

A SzeBu a buszok színeivel kapcsolatban a következő véleményt osztja meg:

A BKV színeit, karakterét, megjelenését hogyan kellene egymáshoz, a városhoz és az arculathoz alakítani?

Budapestnek van egy 1000 oldalas, a város cégeire testreszabott arculati kézikönyve és abban a megjelenést, a színeket és formákat, betűket egymáshoz alakították, szakmailag összeállították. A közgyűlés, a város vezetése elfogadta, ezért az abban foglaltak közül valamit egymagában kiemelni és módosítani, azt a város arculatának meghatározó szempontjaihoz történő alakítása nélkül egyáltalán nem szerencsés. Az arra hivatott Városarculati Tanácsnok segítségével a város arculatáért felelős plénum – most a Fővárosi Közgyűlés – lenne hivatott elsősorban ilyen kérdésekben dönteni.

Milyenek legyenek a BKV színei?

Milyenek legyenek a BKV színei?

 

Városmárka-építés

Budapest egyre inkább lemarad a nagyvárosok nemzetközi versenyében: nincs egységes kép, amelyet következetesen sugároznánk a világban. Gyerekcipőben jár idehaza a city branding, holott javíthatná az ország versenyképességét. Tanácsnok úr, tessék inkább dolgozni! – reagált a fővárosi közgyűlésben Gy. Németh Erzsébet, a szocialisták vezető politikusa, amikor Bojár Iván András városarculati tanácsnok (és SzeBu elnök) ismertette tervét. Nevezetesen azt, hogy a budai Vár délnyugati lejtőjére telepítsenek szőlőt.

Tovább…

Egységes taxi arculat Budapesten?

Egységes taxi-arculat kialakítására tett javaslatot Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoka: a javaslat szerint a taxik alapszíne fekete lenne, a tetejük viszont a jobb láthatóság érdekében narancssárga. Bojár Iván András kedden (2010. június 15.) a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága előtt ismertette terveit, majd az MTI érdeklődésére elmondta: a javaslat célja, hogy a taxik olyan egységes arculatot kapjanak, amely illeszkedik a fővárosi közösségi közlekedés arculati rendszerébe.

Tovább…

Budapest: eltűntek a vadplakátok, grafitik

Eredményes volt a fővárosban három éve kezdett városarculat-építés, eltűntek a vadplakátok és falfirkák, a munka java azonban hátravan – mondta Bojár Iván András városarculati tanácsnok az MTI-nek. Bojár Iván András szerint korábban, 20 éven át nem volt városarculati munka Budapesten, három évvel ezelőtt azonban teljesen új gondolkodás kezdődött, városfejlesztési műhely kezdte meg munkáját, a Nyugat-Európában és az Amerikai Egyesült Államokban már létező műhelyekhez hasonlóan.

Tovább…