A Rakpart-sztori: lefedni, lezárni vagy leszűkíteni?

Az örök vesszőparipa: van, de mégsincs rakpart Budapesten. Az elmúlt napokban felmerült, hogy a fővárosi önkormányzat kapná meg a Duna-parti ingatlanok használati jogát, de persze a kerületek beintettek. Így megint tolódik az egységes rakpart-rendezés. Pedig számos ötlet született arra vonatkozóan (a SzeBu részéről is), mit is kellene kezdeni ezekkel a területekkel, a forgalomcsillapításon keresztül a teljes lefedésig mindenféle javaslat napvilágot látott. Lehetőségek és egy kis lyoni kitekintő, a Vízparti fejlesztések blog révén.

A rakpart most így néz ki (forrás: Index)

Tovább…

Ártérből Duna-parti közösségi tér Budafokon

A minap Budafokon, a Duna-parton járt a Vízparti fejlesztések blog, egy olyan helyen, amely öt évvel ezelőttig elhanyagolt senkiföldje volt. Mára viszont hangulatos étterem, terasz várja az ideérkezőket, a jövőbeni tervekben pedig kikötő és hajóhotel is szerepel.

A Tomos Dokk Budafoknál

A Tomos Dokk Budafoknál

Tovább…

Hajómalom állomások mint Budapest jelképei?

Nyáron elindulhat a valóban használható menetrend szerinti hajóközlekedés a Dunán. A projekt hosszú évek óta tematizálja a közbeszédet, időről-időre újabb ötletek kerülnek elő arra vonatkozóan, miképp lehetne fejleszteni Budapest vízi tömegközlekedését és ráadásul úgy, hogy az új közlekedési járműveknek olyan egyedi, karakteres jellege legyen, mint a velencei gondoláknak vagy a londoni emeletes buszoknak. Az ilyesfajta városjelkép azonban általában magától alakult ki, nem tervezőasztalokon született meg. Egykoron Budapestnek is voltak hasonló jelképei, csak mára a feledés homályába merültek: ilyen például a hajómalom.

Óbudai hajómalmok

Óbudai hajómalmok

Tovább…

Vízparti fejlesztések Európában: Kiállítás Szegeden

A SzeBu és a Vízparti fejlesztések blog szervezésében, a Csongrád Megyei Önkormányzat és a Csongrád Megyei Mérnöki Kamara együttműködésével „Vízparti fejlesztések Európában” címmel kiállítás nyílik 2011. május 24-én 16:30-tól Szegeden, a Csongrád Megyei Önkormányzat aulájában (Szeged, Rákóczi tér 1.).

Vízparti fejlesztések Európában: Kiállítás Szegeden

Tovább…

Vízparti fejlesztések blog: A dunai közlekedés lehetőségei Budapesten

Londonban nemcsak a turisták, hanem az ingázók is használják a vízitaxi nyújtotta szolgáltatásokat, hiszen utazás közben sokkal kényelmesebb a Temze szépségein merengeni, mint idegeskedni a reggeli dugóban. A kiváló közlekedési hálózatot naponta több ezer ingázó veszi igénybe a munkahelyre történő eljutáshoz. A szolgáltatás egyre dominánsabb mivoltát jelzi, hogy a 2012-es Londoni Olimpiához kapcsolódó személyszállításban is nagy szerepet szánnak a folyón történő közlekedésnek.

A jó példa tehát adott a dunai személyszállítás fellendítéséhez is. Városfejlesztési szakértők évek óta gondolkodnak egy olyan közlekedési struktúra létrehozásán, melynek lényegeként a Budapestre ingázók gépjárműveiket a város határán lévő parkolókban hagyják, munkahelyüket pedig menetrend szerinti hajóval közelítik meg. A Városkutatás Kft. statisztikái 2015-re 800.000 ingázóval számolnak.

Menetrend szerint a Dunán? Menetrend szerint a Dunán?[/caption]

Tovább…