Közlekedés a jövő Budapestjén: gyaloghíd

A Főváros vezetése és a Budapesti Közlekedési Központ tervei között szerepel a SzeBu által elképzelt gyalogos híd megvalósítása, melyről itt olvashattok, illetve tematikus, a gyaloghíddal foglalkozó oldalunkon.

Vitézy Dávid a Közlekedj ÖKOsan! alternatív közlekedési konferencián azt nyilatkozta, hogy a régóta napirenden lévő dunai gyalogos és kerékpáros hídnak, azaz a Várkert Bazár és a Vigadó között felépített hídnak „abszolút van életképessége; emellett világos elköteleződést mutat arra, hogy a város milyen közlekedési módokat fejleszt”. Cselovszki Zoltán 5. kerületi főépítész is üdvözölte az elképzelést. Vitézy szerint az előzetes számítások és a külföldi példák alapján körülbelül 6-10 milliárd Ft-ba kerülne a híd megépítése.

Szurkol(j)unk a gyaloghídért!

A SzeBu gyaloghídja

A SzeBu gyaloghídja

“Zöld Budapest” a Szempont c. műsorban: 2011. április 3.

Budapesti fejlesztések és a Budapesti Építész Kamara

Az alábbiakban a Budapesti Építész Kamar közleménye olvasható.

Budapest fejlődése, a történeti kereteket figyelembe vevő progresszív fejlesztés irányainak kialakítása, a társadalomnak, és annak részeként az építész szakmának is közös ügye. Az elmúlt időszakban több jó szándékú kezdeményezés futott holtvágányra, mert előkészítésük vagy elmaradt, vagy nem volt kellően körültekintő.

A Budapesti Építész Kamara Elnöksége a közeljövő fejlődési irányainak és célpontjainak kialakításához a következő megfontolandó gondolatokat rögzíti. Ahhoz, hogy Budapest léptékű fejlesztés elinduljon – legyen az akár a Lágymányosi gyaloghíd – előtte számos, a sikeres megvalósításhoz nélkülözhetetlen összehangolt lépést kell megtenni az erre leginkább hivatott szakemberekkel.

Tovább…

Gyaloghíd a Dunán! De hol legyen?

A kormány bejelentette, hogy gyaloghíd építését tervezi a Lágymányosi Info-park és a szemben lévő soroksári úti irodaházak közé. Ezt megelezően már évekkel korábban nyilvánosságot kapott egy olyan gyalogos és bringahíd ötlete, amely a Vígadót és a Várkert Bazárt kötné össze (bővebben: gyaloghid.hu).

Te melyiket választanád?

1.) Vígadó – Várkert Bazár
2.) Info-park – Soroksári út
3.) Más helyszín

Szavazataitokat és javaslataitokat várjuk itt és Facebook oldalunkon is!

Szeretem Budapestet Mozgalom

Híd formájú pláza Finta József gyaloghídja

Az Index cikke szerint (melyben Bojár Iván András is megszólal) ingatlanbefektetői érvekkel tudták csak magyarázni a Széchenyi terv keretében megépülő dunai gyaloghidat építészeti szakértők. A kormány által váratlanul bejelentett nagyberuházás építészeti jelként, és urbanisztikai szempontból is jobb helyen lenne a város belső részein, vélték a megkérdezettek. Lágymányos mellett inkább csak az szól, hogy ezzel némi figyelmet irányíthatnak a Fidesszel jó kapcsolatokat ápoló Demján Sándor ott épülő városközpontjára.

Finta József: Bólyai híd

Finta József: Bólyai híd

Tovább…

Zöld Budapest III: Budapest „Károly-hídja”

Az eredeti jó ötszáz évig működött, és még csak alig több mint másfél évszázada nem létező hídnak Pest város északi, és Buda déli találkozási pontjánál való kialakítása a lehető leglogikusabb helyszín volt. A városszerkezeti mélyrétegből áramlás-és funkcióanalízis segítségével kihámozható tanulság pedig az, hogy ma is ez a pont lenne a legalkalmasabb helyszín ahhoz, hogy a légvonalban közel lévő két városrész olyan módon kapcsolódjék újra egymáshoz, hogy a történelmi Buda, valamint a Belváros legerősebb sűrűsödést mutató közepe mindössze tíz-tizenöt pernyi gyalogostáv közelségbe kerülhessen.

Tovább…

Csőhíd, bringasztráda, dokkoló

Népszabadság 27. október 2005

A Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti gyaloghíd, valamint a dokkolóként emlegetett új vízi közlekedési eszköz ötlete kapta megosztva az első díjat a Szeretem Budapestet Mozgalom júliusban kiírt pályázatán.

A pályázóknak ki kellett találniuk Budapestet, hogy az jobb, izgalmasabb, XXI. századi várossá válhasson – fogalmazott Bojár Iván András művészettörténész, a mozgalom egyik alapítója. A jelentkezőktől elsősorban azt várták, hogy ötletüket valamiképpen a Dunához, illetve Budapest új jelképéhez kapcsolják. A zsűri több mint száz pályamű közül választhatott.

A gyaloghíd nyertes ötlete abban áll, hogy Pestet és Budát három, négy méter átmérőjű, óriás, színes cső kötné össze. A gyaloghíd persze minden pontján átlátható volna, hogy a járókelők gyönyörködhessenek a város panorámájában. A hídon éttermek, kávézók kaphatnának helyet, valamint hajóállomást is kiépítenének rajtuk – tartalmazza a 4D Építész Stúdió pályaműve, amelyet Kószó József vezető tervező jegyez. Tovább…