Új kerékpárutak Budapesten

Három útvonalon fejleszti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi kerékpáros-közlekedést. A BKK további három helyszínen is tervezi a kerékpárút-hálózat bővítését.

A BKK szerdán közölte, hogy az első ütemben három helyszínen, Csepelen, Óbuda-Békásmegyeren és Kőbányán fejlesztenék a kerékpárút-hálózatot. Csepelen az Ady Endre úton, a III. kerületben a Bécsi út – Nagyszombat utca útvonalon, míg Kőbányán a Fehér út és az Albertirsai út között.

Kerékpárral Budapesten

Kerékpárral Budapesten

Tovább…

Játszóteret ígértek a budapesti biciklistáknak

Tour de Voks Budapesten

A pártok sok száz kilométer bicikliutat, játszóteret és már elfogadott programokat ígértek a pártközpontokba bicikliző demonstrálóknak szombaton.

Atrocitások nélkül, a budapesti kerékpáros felvonulásokon megszokott, barátságos hangulatban zajlott a Tour de Voks nevezetű kerékpáros demonstráció. Az ezerkétszáz fős tömeg körbebiciklizve a városon felkereste a választásokon esélyes négy pártot, hogy átadja a kerékpáros közlekedés fejlesztéséről összeállított javaslatcsomagot. A petíció, mint azt Sinka Károly a pártok képviselőinek elmondta, “nem ábrándokat tartalmaz, hanem megvalósítható javaslatokat”. A szervezők célja az volt, hogy olyan anyaggal lássák el a pártokat, amiket
könnyen beépíthetnek a kampányba.
Tudósítónk az egyik főszervező mellett tekerve azt is megtudta, a kampányban megjelenő ígéreteket a biciklisek – akár újabb demonstrációkkal – számon fogják kérni a nyertes párton. Tovább…

Csőhíd, bringasztráda, dokkoló

Népszabadság 27. október 2005

A Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti gyaloghíd, valamint a dokkolóként emlegetett új vízi közlekedési eszköz ötlete kapta megosztva az első díjat a Szeretem Budapestet Mozgalom júliusban kiírt pályázatán.

A pályázóknak ki kellett találniuk Budapestet, hogy az jobb, izgalmasabb, XXI. századi várossá válhasson – fogalmazott Bojár Iván András művészettörténész, a mozgalom egyik alapítója. A jelentkezőktől elsősorban azt várták, hogy ötletüket valamiképpen a Dunához, illetve Budapest új jelképéhez kapcsolják. A zsűri több mint száz pályamű közül választhatott.

A gyaloghíd nyertes ötlete abban áll, hogy Pestet és Budát három, négy méter átmérőjű, óriás, színes cső kötné össze. A gyaloghíd persze minden pontján átlátható volna, hogy a járókelők gyönyörködhessenek a város panorámájában. A hídon éttermek, kávézók kaphatnának helyet, valamint hajóállomást is kiépítenének rajtuk – tartalmazza a 4D Építész Stúdió pályaműve, amelyet Kószó József vezető tervező jegyez. Tovább…

Pusztuló budapesti kerékpárutak

Index: 2005. július 8., péntek

Budapesten a tavalyi egy után idén összesen három kilométernyi új kerékpárút épül, 180 millióból. Eközben a főváros nem engedi meg a civileknek, hogy a pusztuló sávokat rendbe hozzák. A városháza megtiltja, hogy civil csoport – a Budapesti Önkéntes Kerékpárút-helyreállító Kommandó – gondozza az elhanyagolt fővárosi kerékpárutakat.

A Népszabadság adatai szerint idén három, tavaly egy kilométernyi új sáv készült. A teljes kerékpárút-hálózat 140 kilométer hosszú, mintegy fele a prágainak, hetede a bécsinek. Tovább…