2×1 sáv a Rákóczi úton – BKK válaszlevél

A Rákóczi út  és Kossuth Lajos utca tengely átalakításával kapcsolatban a következő válaszlevelet kapta a SzeBu a BKK-tól:

Tisztelt Levélíró!

Engedje meg, hogy a Tarlós István főpolgármester úr részére érkezett megkeresésére illetékességből az alábbi választ adjuk.

Levelüket olvasva örömünket fejezzük ki, hogy a Kossuth Lajos utca – Rákóczi út tengely előzetes látványtervein szereplő koncepció alapvetően elnyerte a Szeretem Budapestet Mozgalom tetszését. Már régóta létező igény megtalálni a megoldást a Kossuth – Rákóczi tengely elnéptelenedésére, illetve az útvonal újjáéledését ellehetetlenítő hatalmas átmenő forgalom és az általa okozott összes káros következmény problémájára.

Rakoczi_latvanyterv

Tovább…

Valódi átalakítást a Ferenciek terén!

Támogatandó a Belváros főutcájának kialakítása, egy élhető városközpontnak a megteremtése. Ugyanakkor aggályosak a Ferenciek terének átalakításáról szóló tervek, amelyek tegnap láttak napvilágot – állapítja meg Rogán Antal belvárosi polgármesternek küldött levelében a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.

A Ferenciek tere az átalakítás után (forrás: welovebudapest.com)

A Ferenciek tere az átalakítás után (forrás: welovebudapest.com)

Tovább…

Képes beszámoló a falfirka-mentesítésről és a kisfilm díjátadóról

Tegnap lezajlott a Budapest Szíve program keretében a falfirka-mentesítéssel és az Anti-Graffiti Group kisfilm pályázatának díjátadójával egybekötött sajtótájékoztató, melyen dr. Szeneczey Balázs főpolgármesteri kabinetfőnök és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója számolt be a falfirkákkal kapcsolatos eredményekről, további tervekről. A rendezvény házigazdája Kőváry Anett, a Class FM Morning Show hírszerkesztője volt. Az eseményen a SzeBu is részt vett.

Szenecey, Vitézy és Kőváry

Szeneczey, Vitézy és Kőváry

Tovább…

[origo] Interjú Bojár Iván Andrással, a SzeBu elnökével

Egy év alatt összesen tíz percet beszélt Tarlós Istvánnal, az ötleteire szerinte nem voltak kíváncsiak – mondta az [origo]-nak Bojár Iván András, akit még Demszky Gábor vett fel városarculati tanácsadónak, és Tarlós is alkalmazta, de két hete elbocsátotta. Bojár szerint (aki egyben a SzeBu elnöke is) a városfejlesztés szemlélete a hatvanas éveket idézi Budapesten, a magyar főváros vészesen lemaradt, és a jelenlegi városvezetés egyetlen kreatív műhelye Vitézy Dávid környezete.

Bojár Iván András, a SzeBu elnöke (fotó: Hajdú D. András, origo)

Bojár Iván András, a SzeBu elnöke (fotó: Hajdú D. András, origo)

Tovább…

Közlekedés a jövő Budapestjén: gyaloghíd

A Főváros vezetése és a Budapesti Közlekedési Központ tervei között szerepel a SzeBu által elképzelt gyalogos híd megvalósítása, melyről itt olvashattok, illetve tematikus, a gyaloghíddal foglalkozó oldalunkon.

Vitézy Dávid a Közlekedj ÖKOsan! alternatív közlekedési konferencián azt nyilatkozta, hogy a régóta napirenden lévő dunai gyalogos és kerékpáros hídnak, azaz a Várkert Bazár és a Vigadó között felépített hídnak „abszolút van életképessége; emellett világos elköteleződést mutat arra, hogy a város milyen közlekedési módokat fejleszt”. Cselovszki Zoltán 5. kerületi főépítész is üdvözölte az elképzelést. Vitézy szerint az előzetes számítások és a külföldi példák alapján körülbelül 6-10 milliárd Ft-ba kerülne a híd megépítése.

Szurkol(j)unk a gyaloghídért!

A SzeBu gyaloghídja

A SzeBu gyaloghídja