SkyCourt: Még szerethetőbbé teszi Budapestet?

A Ferihegyi Repülőtér 2-es terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) a repülőtér eddigi legnagyobb beruházása, amelynek méreteit jól szemlélteti, hogy csak a tetőszerkezethez felhasznált acél- és fémmennyiség elegendő volna egy kisebb sportcsarnok felépítéséhez is. A SkyCourt fejlesztését a Budapest Airport Zrt. finanszírozta magánpénzből, a költségek 20 milliárd forintot tettek ki, az EU közlekedésfejlesztési alapja 4 millió euróval szállt be.

SkyCourt: Budapest új jelképe

SkyCourt: Budapest új jelképe?

Az épület két év alatt készült el, a fővállalkozó a KÉSZ Zrt. volt. A tervező Tima Zoltán Ybl-díjas építész és a Közti munkatársai voltak. Ha meg akarjátok nézni, akkor fontos információ, hogy az új terminál nyílt napot tart március 19-én és 20-án, amikor a repülőjeggyel nem rendelkező érdeklődők is megtekinthetik az épületet.

Tovább…

Ki sem ássák a Dunagutat, de a Várhoz hídon menne a földalatti

Szegő Iván Miklós
2006. március 17., péntek 12:07

Az országos választásokra készülő összes párt tudja, hogy Budapest nélkül nem nyerhet. Ezért aztán minden fontosabb politikai erő hatalmas fejlesztéseket ígér. A kérdés: kinek hisznek a választók, amikor ugyanazt a körgyűrűt vagy metrót javasolják a lehető legellentétesebb politikai irányzatok.

Négyes metró: mindenki csapdában

Metróügyben a legdinamikusabb a mostani választási kampányban a Fidesz: ok a négyes metrót a szocialista-szabad demokrata vezetésű fővárosnál hosszabb szakaszon, egészen Budaörstől építenék meg. A négyes metró egyébként a rendszerváltás óta az összes kormány rövid távú tervei között szerepelt – Orbán Viktor kabinetjét leszámítva, amelyik megpróbálta halogatni a beruházást, és ez sikerült is neki. Tovább…