SkyCourt: Még szerethetőbbé teszi Budapestet?

A Ferihegyi Repülőtér 2-es terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) a repülőtér eddigi legnagyobb beruházása, amelynek méreteit jól szemlélteti, hogy csak a tetőszerkezethez felhasznált acél- és fémmennyiség elegendő volna egy kisebb sportcsarnok felépítéséhez is. A SkyCourt fejlesztését a Budapest Airport Zrt. finanszírozta magánpénzből, a költségek 20 milliárd forintot tettek ki, az EU közlekedésfejlesztési alapja 4 millió euróval szállt be.

SkyCourt: Budapest új jelképe

SkyCourt: Budapest új jelképe?

Az épület két év alatt készült el, a fővállalkozó a KÉSZ Zrt. volt. A tervező Tima Zoltán Ybl-díjas építész és a Közti munkatársai voltak. Ha meg akarjátok nézni, akkor fontos információ, hogy az új terminál nyílt napot tart március 19-én és 20-án, amikor a repülőjeggyel nem rendelkező érdeklődők is megtekinthetik az épületet.

Tovább…

Papíron szép a Vár jövője

Népszabadság • N. Kósa Judit • 2006. január 9.

Bár a 2004 tavaszán meghirdetett Vár-programból mindmáig szinte semmi sem valósult meg, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal szakértői elkészítették a budai Vár helyreállításának 2012-ig szóló koncepcióját. Tervük szerint akár a palota eredeti homlokzatának helyreállítására is sor kerülhet.

Zárt városi tér a kietlen préri helyén a Sándor-palota előtt? Eklektikus kupola és homlokzatdíszek a királyi palotán? Virágpiac a városházánál? A reformkor múzeuma Táncsics egykori börtönében? Mindez akár meg is valósulhat. Harmincoldalas tanulmányban foglalta össze a budai Vár megújítását célzó javaslatait a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal tudományos intézete. A 2006-2012-es időszakra vonatkozó programot tavasszal szeretnék elfogadtatni a kormánnyal. Tovább…

Újra vonzóvá tennék a Belvárost

Világgazdaság, 2005. június 6.

Visszaadná az elnéptelenedő belváros rangját, és boltok százaival népesítené a belső területeket a Főváros új kereskedelmi koncepciója. A cél érdekében a városszéli zöldmezős kereskedelmi beruházások korlátozását, a belvárosi járműforgalom csökkentését is javasolják.

Budapest belvárosában még legalább harmincezer négyzetméternyi kiskereskedelmi terület megteremtését, továbbá a városszéli, zöldmezős beruházások korlátozását javasolja a Főváros kereskedelemfejlesztési stratégiájának tervezete. Szerepel a legfontosabb javaslatok között a tradicionális belváros újraélesztése, a kereskedelmi kínálat kiépítése a nagyobb közlekedési csomópontok mentén, valamint fővárosi, esetleg kerületi menedzserek kinevezése a kereskedelem fejlesztése érdekében. Tovább…