A Ferenciek tere lehet a Főutca-program „koronaékszere”, gyalogosan, biciklivel és tömegközlekedéssel is átjárható lesz a felszínen – jelentette ki Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Rogán Antallal közösen tartott sajtótájékoztatón.  Kiemelte: a Ferenciek terének átalakítása újraegyesíti a belváros északi és déli részét, melyeket eddig a Kossuth Lajos utca mintegy kordonként vágott ketté. A Budapest Szíve projektet ugyan a műszaki előkészítetlenség, az EU-s támogatás lehívásában jelentkező egyeztetési hiányosságok, elszámolási gondok jellemezték, de Rogán Antal hozzátette: apróságok kivételével a Március 15-e tér lényegében elkészült, és május közepére várhatóan befejeződhet a Károly körút átépítése is.

A folytatásban a Ferenciek terének átépítése, valamint a Március 15-e tér déli részének új forgalmi rendje szerepel. (Az erről szóló átfogó megállapodás a jövő héten kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.) A tervek szerint az Erzsébet hídról való le- és felhajtás is a Március 15-e téren történik majd, ahol jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki. Megszűnik a turistabuszok Mátyás pince előtti parkoltatása, itt csak rövid megállásra, le- és felszállásra lesz lehetőség.

A továbbiakban sor kerül a Ferenciek  terén a metrókijárattal bíró aluljáró kibővítésére, akadálymentesítésére, új üzletek kialakítására. Ezzel egy időben lefedik a Jégbüfé előtti aluljárót, így a gyalogos forgalom a felszínre kerül.

A második ütem célja továbbra is a Belváros autós forgalmának csillapítása. Ezt szolgálja az is, hogy a 7-es buszcsalád forgalma a Kossuth Lajos utca közepére kerül, így biztosított lesz a tömegközlekedés elsőbbsége. A járdaszigetekhez mindenütt zebrák létesülnek, így könnyebben  közlekedhetnek a kerekes székesek, a babakocsit toló anyukák, a lépcsőt már csak nehezen bíró idős emberek.

A tervek kerékpárútról is szólnak, tehát Budapest új főutcája hosszú távon gyalogosbarát, kerékpáros haladást pártoló, zöld parkokkal tarkított, kellemes belvárosi közlekedést eredményez.

„A hídfőterek és a reprezentatív kaputérség projekteknél elsősorban turisztikai megtérülést remélek – mondta Rogán Antal. – A forgalomcsillapítással javítjuk a belváros levegőjét, a felújított, parkosított közterületeket igazán birtokba vehetik a sétáló turisták vagy a kisgyerekes családok. A belváros északi és déli részének ilyetén  összekötése már nagy adóssága volt a várostervezésnek.

A Budapest Szíve projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában, az Új Széchenyi-terv keretében, integrált városfejlesztés céljából valósul meg. Az uniós támogatás a reprezentatív kaputérség esetében 2 647 284 860 Ft-ot, a hídfőtereknél 1 633 119 607 Ft-ot jelent.