A város eddig egyik nyomasztóan szürke és joggal elkerült sétányán szombattól akár sétálva, akár két keréken érkezik: rendezett, tiszta környezet veszi körül a járókelőt. A jókedv és a pompás szín kavalkád a Gyömrői utat szegélyező kerítésekre is felmászott.  A táj-rehabilitációs akciót a Robert Bosch Kft. kezdeményezte, de mellé állt számos, a városarculatért, közterekért felelősen gondolkodó szervezet is. Az önkéntes nap keretében közel száz vállalati dolgozó, a Szeretem Budapestet Mozgalom aktivistái, a Fővárosi Kertészeti Vállalat munkatársai és a pozitív együttműködés eredményeként nem utolsósorban csuklyákból kibújt, arcukat vállaló graffiti művészek közösen vállalták, hogy környezetük egyik megszürkült és elhanyagolt közterületét lehetőségeikhez mérten élhetőbbé varázsolják.

A 80-as években épült és KÖKI néven elhíresült jelentősen fontos közlekedési csomópont átalakításának beruházási munkálatai már zajlanak, azonban jelenlegi állapota esztétikailag és funkcionálisan egyaránt hagy még kívánni valót maga után. A kerületi önkormányzat, a BKV és a fejlesztést végrehajtó beruházó összefogását az elmúlt hétvégén a Bosch önkéntes napjának keretében szervezett akció is támogatta: azzal a közös céllal, hogy a területen élhető városközpont jöjjön létre, rendezett zöldfelületekkel, átláthatóbb, biztonságosabb terekkel, és nem utolsó sorban a szürkeséget felváltó színekkel. A felüljáró alatt húzódó elhanyagolt, kerékpárúttal is övezett sétányt a közeli szomszédságban székelő magyarországi Robert Bosch Kft. örökbe is fogadta, vállalva, hogy a Főkerttel és az Önkormányzattal együttműködésben azt a jövőben is gondozza. Az önkéntesek szemétszedéssel, köztéri szemétgyűjtő edények elhelyezésével, zöldfelületek tereprendezésével, kerítésfestéssel járultak hozzá a városi közösség és önmaguk kellemesebb közérzetéhez.

A köztereket mi magunk alakítjuk, tesszük jobbá, és sok esetben sajnos csúfabbá. A főváros tulajdonképpen a naponta megforduló 3,5 millió ember lenyomata is egyben. Fontosnak tartjuk, hogy a Robert Bosch Kft. székhelyének közvetlen környezete – ahol naponta közel ezer munkatársunk, ügyfelünk, partnerünk, vásárlónk és nemzetközi vendégünk fordul meg – tükrözze a vállalat által képviselt értékeket, a felelős fenntartható és innovatív gondolkodást, a minőséget és a kreativitást.” – mondta el dr. Ficzere Ferenc, a magyarországi Bosch csoport kommunikációs igazgatója.

A szervezők a sétány tájrendezése mellett a székházhoz vezető Gyömrői úti, több mint ötszáz négyzetméternyi kerítés megfestését is kezdeményezték. Az, hogy a kreativitás és a művészet a mindennapi élet része legyen – nem feltétlenül pénz kérdése. A városban működő graffiti művészekkel való pozitív együttműködésnek köszönhetően a négysávos úton közlekedők és a gyalogosok mostantól színpompás, Bosch ihlette óriásfestményekben gyönyörködhetnek.

A Szeretem Budapestet Mozgalom titkára, aki a főváros arculatáért, a falfirkák és vadplakátok megszűntetéséért küzd évek óta elmondta, hogy példaértékűnek tartja azt, amikor nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalásuk jegyében hozzájárulnak saját urbánus környezetük minőségének megteremtéséhez és annak fenntartásához. „ A város összemocskolása ellen – a szigorú büntetés mellett – az egyetlen helyes módszer, ha azzal segítjük a graffitist, hogy olyat csináljon, amihez az ingatlan tulajdonosa hozzájárul, és így értelmetlen falfirkák helyett valódi alkotást hoz létre. Az ehhez hasonló előremutató együttműködések is támogatják a falfirkák és az illegális graffiti elleni küzdelmet – véli a városvédő.

További információ:

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (+36) 1 43 13 852

Németh Andrea Lulu
kommunikációs tanácsadó
Telefon: (+36) 20 4 3 22 433