Önkéntesek tisztították meg a graffititől a Szent Rókust
2008. november 5. szerda – Origo
A Magyar Adományozói Fórum Üzleti Klubjának tagjai, a Generali Biztosító, a Holcim, a Magyar Telekom, a Pannon és a Vodafone közös vállalati önkéntes nap keretében tisztították meg az illegális falfirkáktól a Szent Rókus Kórház és a Szent Rókus templom falait, valamint egy összefirkált buszt.
Az öt vállalat által delegált mintegy 40 önkéntes (a Szeretem Budapestet Mozgalom graffiti-ellenes kampányához kapcsolódva) graffiti-mentesítette a kórház és a templom falának felületét és védőbevonattal is ellátták azt, így az esetleg újra felkerülő firkák könnyebben és gyorsabban eltávolíthatók lesznek. Az önkéntes nap során elvégzett munka és a felhasznált anyagok értéke eléri a másfél millió forintot.
Az Üzleti Klub elismeri, hogy a graffitinek, mint művészi kifejező eszköznek helye van a kortárs művészeti irányzatok között, ha az alkotások nem rontják a városképet, hanem hozzájárulnak annak sokszínűségéhez, és alkotóik a vonatkozó jogi előírások betartásával készítik el azokat.
Dr. Göböl Zsolt főigazgató a kórház nevében köszönetet mondott a Szeretem Budapestet Mozgalomnak, mint a graffiti-ellenes akciót kezdeményező szervezetnek és a cégeknek, melyek anyagi forrásokkal és önkéntes munkával segítettek Európa második legrégibb kórházának graffiti-mentesítésében, valamint a Magyar Adományozói Fórumnak, mely az együttműködést életre hívta. Az Üzleti Klub szervezésében megvalósult önkéntes nap jól példázza, hogy az üzleti életben vetélytárs cégek miként tudnak partnerként együttműködni az adományozás és a társadalmi szerepvállalás területén, miként képesek összefogni egy közérdekű cél elérése érdekében.
A Magyar Adományozói Fórum államtól és pártoktól független adományozókat (alapítványok, cégek, magánszemélyek) tömörítő egyesületi formában működő ernyőszervezet. Célja a hatékony adományozás minél szélesebb körű elterjesztése Magyarországon azáltal, hogy szakmai háttérszervezetként kutatásokkal, szolgáltatásokkal, szakmai fórumok szervezésével segíti az adományozók munkáját, valamint rendezvényeken és a médiában népszerűsíti az adományozást.