A Budapest Szíve programon belül elkészültek a Károly körút átalakításának látványtervei, ezek hivatalosan is elérhetőek a program honlapján.
A Podmaniczky Program része a Budapest Szíve program, amely a belső városrészek tehermentesítését, revitalizációját foglalja magában. A középtávú cél a Kiskörúton belüli terület teljes lezárása az átmenő autósforgalom elől, amit így visszakapnának a gyalogosok, a városlakók, a turisták, és nem utolsó sorban a kiskereskedelem is. A forgalomcsillapítás, a belvároson áthaladó menekülőforgalom mértékének csökkentése csak a kapcsolódó, Nagykörúton belüli és kívüli, belváros felé irányuló forgalom csillapításával képzelhető el hatékonyan. A forgalomcsillapítás Budapest belvárosának valódi „fellélegzést” jelentő megújítása lehet.
A Budapest Szíve Program négy projektje szervesen összekapcsolódva, egyetlen program megvalósítását szolgálják, összefüggnek, és egymásra épülnek.
A négy projekt:
- Városháza fórum
- A Belváros új főutcája
- Reprezentatív kaputérség
- Hídfőterek és új pesti korzó
A Reprezentatív Kaputérség fejlesztési programnak (ide tartozik a Károly körút fejlesztése is) két üteme van melyek megvalósulása kis időbeni eltolással párhuzamosan valósul meg.
Az első ütem Károly körút átépítése az Astoria csomópont és Andrássy út közötti szakaszon. Leginkább szembetűnő változás a Károly körút architektúrájában és forgalmi rendjében fog bekövetkezni. A kaputérség első ütemét alkotó útszakasz átépítésének fő célja az ideáig ezen a részen keresztülzúduló óriási gépjárműforgalom csillapítása, evvel párhuzamosan a gyalogos felületek számottevő növelése.
A tér egész szerkezete átalakul oly módon, hogy a villamos vágányok széthúzásra kerülnek és közöttük, illetve mellettük fasorok, valamint zöldterületek kerülnek kialakításra. Az épületek előtti járdaszakaszok jelentősen kiszélesednek,ezáltal lehetőség nyílik nagyméretű teraszok kialakítására a vendéglátó helyek előtt. Ily módon komoly vendégforgalmat generálva a területen. A gépkocsiforgalom rendelkezésére álló sávok száma csökkenni fog.
Az akcióterület része ugyanakkor a magánerős konstrukcióban megvalósítani tervezett Városháza projekt, ennek keretében fogja elnyerni a Károly körút belvárosi oldali gyalogosfelülete a végleges formáját, továbbá ennek részeként a felszín alatti gyalogos területek átalakulása is bekövetkezik.
A munkák befejezése után a terület Budapest egyik legattraktívabb közösségi tere lesz,mely igen nagy idegenforgalmi vonzerőt képvisel kávézóival, éttermeivel.teázóival, nagyméretű közterületeivel és korzójával. Jelentős változás a kerékpáros közlekedés megjelenése elkülönített kerékpársávokon a körút égész hosszában és folytatólag az építés második ütemét képező József Attila utcában.
Új utcabútorok és kerékpártárolók kerülnek kihelyezésre. megújulnak a kandeláberekés a tér világítása is. A felszín alatt is jelentős változások lesznek,felújításra kerülnek a közművek és a Városháza épülete alá nagyméretű mélygarázs épül. Az egész terület új, tetszetős díszburkolatot kap.
A második ütem a Deák tér Harmincad utca Bajcsy-Zsilinszky út, József Attila utca komplex városépítészeti, funkcionális és forgalomtechnikai megújítását foglalja magában. A Deák téren átalakításra kerül a metrólejárat. Az eddigi épületelbontása után egy könnyedebb tetőszerkezetet kap a feljárat. Átalakul a tér világítása,alkalmazkodva az Erzsébet térhez nagyon látványos egyedi díszvilágítás kerül kiépítésre. A Milleneumi Föld alatti szállodák előtti lejáratánál lift kerül kiépítésre. A téren és a kapcsolódó Harmincad utcában megújuló fasorok,utcabútorok és díszburkolat teszi igen látványossá az átépítést.
Átalakul a József Attila utca is, teljes hosszában kerékpársáv épül. Átépül a közlekedési lámpák rendszere, a közvilágítás és díszvilágítás. A járdák szélesednek, így korzó jellegűvé váló utcában kedvezőbb környezet adódik a most üresen állóüzletek bérlői számára az üzletek újbóli megnyitására. Természetesen ezeken a részeken is új térburkolatok kerülnek lerakásra.
Mindezen átépítések végeredménye, hogy a Főváros lakossága egy olyan egybefüggő sétára,kikapcsolódásra, mozgásra, kerékpározásra és szabadidős programokra alkalmas tereket vehet birtokba a hozzá kapcsolódó többi Budapest szíve beruházással melyre évtizedek óta nem volt példa.